Spotykamy się bardzo często z problemem zgłaszanym przez naszych klientów, że dołem bramy garażowej leje się, cieknie woda podczas opadów deszczu. Dolna uszczelka bramy jest zamontowana i mimo tego woda dostaje się do wnętrza garażu.

Przykład bramy z uszczelkami: dolna i boczna.

Z tej strony kostka brukowa.

Kostka brukowa na zewnątrz, wewnątrz płytki.

Rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste. Na łączeniu kostka/płytka stosuje się próg garażowy przyklejany do podłoża. Należy zmierzyć szerokość bramy garażowej biorąc pod uwagę narożniki, czyli najpewniej zmierzyć długość od szyny do szyny, a później według uznania wyciąć niepotrzebny fragment narożnika. Lepiej, żeby próg był dłuższy, niż krótszy.

W naszym przypadku będziemy wycinać końcówki tak, aby wysunąć profil max na zewnątrz garażu zwracając uwagę w którym miejscu opada brama, uszczelka dolna. Na kolejnych zdjęciach zobaczycie, że próg bramy garażowej dodatkowo zaślepi łączenie płytka/kostka.


Próg garażowy – widok jednego z końców otworu bramy.

Uszczelka dolna progowa i próba ustawienia jest w odpowiednim miejscu. Dodatkowa zaleta zaślepienie łączenia płytka/kostka.

Zastosowanie progu likwiduje problem nierównej powierzchni – na jednym końcu uszczelka bramy przylega idealnie, a na drugim końcu jest przerwa kilku mm/cm.

Aby precyzyjnie ustawić próg należy opuścić bramy pozostawiając parę centymetrów nad progiem i wtedy widzimy, czy bardziej do środka garażu, czy też bardziej na zewnątrz.

 

Ustawianie progu dolnego bramy.

Próg wysunięty bardziej na zewnątrz.

Opuszczamy bramę do końca, aby sprawdzić jak układa się uszczelka dolna bramy na gumowym progu. Szukamy takiego ustawienia progu bramy, aby ściekająca woda spływała na zewnątrz.

Brama opuszczona.

Kolejna próba.

Uszczelka dolna bramy garażowej najczęściej ma postać „brzuszka”, który idealnie dopasuje się do powierzchni progu i będzie stanowił zaporę przed wdzierającą się do środka wodą.

Kolejna próba.

Uszczelka dolna bramy garażowej najczęściej ma postać „brzuszka”, który idealnie dopasuje się do powierzchni progu i będzie stanowił zaporę przed wdzierającą się do środka wodą.

Po ustawieniu progu powierzchnie należy oczyścić z piasku, płytki dodatkowo odtłuścić benzyną ekstrakcyjna. Poczekać, aż odparuje i posmarować wewnętrzną stronę progu (patrz zdjęcie powyżej). Ważne, aby powierzchnia była sucha.
Przyklejamy profil do podłoża i opuszczamy bramę, aby próg był dociśnięty. W zależności od użytego kleju (patrz instrukcja na opakowaniu) pozostawiać elementy klejone do utwardzenia. Zalecamy używanie kleju, które po wyschnięciu pozostają elastyczne np.: kleje na bazie butaprenu lub rewelacyjny klej uniwersalny Sika 11FC.

Dodam, że próg jest gumą litą, twardą, odporną na odkształcanie i bez problemu zniesie ciężar przejeżdżających samochodów.